a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות מאניה ג’ינס

גיא קולן > רשתות וזכיינים שליווינו  > זכיינות מאניה ג’ינס

זכיינות מאניה ג’ינס

רשת מאניה ג’ינס הוקמה בשנת 2002 על ידי קבוצת מאניה גרופ, בראשות מישל רוגוף, אורן יפרח ורונית חיימוביץ’. הרשת מתרכזת בעיקר בג’ינסים לגברים צעירים, אך מציעה גם ביגוד מכל מיני סוגים, כולל מעילים, חולצות, סוודרים ואפילו נעליים. נכון לספטמבר 2020 הרשת מונה כ- 54 סניפים בישראל ועוד סניף אחד בעיר טופנגה, קליפורניה, בארצות הברית, שהוקם בשנת 2019. בשנת 2017 השיקה רשת חדשה לגילאי 3 עד 13 בשם נויז, לה יש נכון לספטמבר 2020 כ- 35 סניפים ברחבי הארץ והיא מציעה חולצות, טישרטים, ג’ינסים, מכנסיים, ז’קטים, נעליים ואקססוריז לבנים ולבנות כאחד.

בתחילת שנת 2020 תיכננו ברשת לפתוח שישה סניפים נוספים ברחבי ארה”ב, בעיקר בחוף המערבי, אך וירוס הקורונה שינה את התוכניות והמצב כרגע למיטב ידיעתנו נמצא בהשהיה. בתחילת שנת 2019 החלו מייסדי הקבוצה להקים את התשתית לפיתוח הרשתות בחו”ל ואף הקימו חברה בארה”ב. הקבוצה פתחה משרדים, מחסנים לוגיסטיים, גייסה  עובדים אמריקאים ושילחה מלאי לארה”ב. ההשקעה בהקמת התשתיות עמדה על כ־10 מיליון שקל. הסניפים ברשת מופעלים באמצעות זכיינים, שעובדים בשיטת הזכיינות התפעולית, שנהוגה בתחום זכיינות האופנה, ההנעלה, ולמעשה, במרבית התחומים שלא נוגעים לתחום המזון וההסעדה ועניינם ניהול מלאי.

 

להתמקד בתפעול השוטף

בזכיינות תפעולית, הזכיין למעשה שוכר את החנות ועובד על שיפוץ והקמתה, כאשר הוא נעזר בהנחיות של הרשת. עם זאת, בזכיינות תפעולית, הזכיין לא צריך לרכוש סחורה – חלק זה נותר בחסות הרשת. זכיין תפעולי מתמקד בעיקר בתפעול השוטף של בית העסק והמלאי, אחראי על מכירות הסחורה, הוצאות שכר והוצאות הקשורות למכירה, הנהלת חשבונות וכדומה, כאשר בסוף כל חודש מקבל כעמלה אחוז מסוים מפדיון העסק. כדי להיכנס בצורה נכונה אל תחום הזכיינות התפעולית אצל רשת מאניה ג’ינס או כל רשת אחרת, יש לקבל ליווי מקצועי. המשרד של עו”ד גיא קולן מגיע עם ידע רב וניסיון, אשר מסייעים לזכיינים לחתום על הסכם נכון עבורם, עם מינימום סיכון, ואף לקבל ייעוץ משפטי במקרה של סכסוך עם הרשת. עו”ד גיא קולן משמש כיו”ר וועדת זכיינות בלשכת עורכי הדין בישראל.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן