זכיינות מסעדות – האם זה כדאי?

ריבוי המסעדות והתנופה של השוק הקולינרי בכלל גורמים לכך שגם המסעדות הטובות ביותר צריכות להשקיע בפרסום רב ולעיתים זקוקות לגימיק משכנע כדי לצבור קהל סועדים קבוע. אין זה פלא, אם כך, שבשנים האחרונות הפכה זכיינות מסעדות לשיטה לגיטימית להקמה והפעלה של מסעדה. הדיעות האם זכיינות היא שיטה בטוחה וכדאית יותר מהקמת מסעדה מאפס עדיין חלוקות אבל מדובר בשוק הולך וגדל של שיתופי פעולה ופרויקטים מרתקים וטעימים.

מהי בעצם זכיינות מסעדות?

כאשר יזם או כל איש עסקים מבקש לרכוש זכיון של מסעדה הוא למעשה רוכש את השם שלה, הלוגו, המוטיבים המוכרים לקהל וכמובן את התפריט והאופי הקולינרי של המסעדה ופותח למעשה מסעדה חדשה שהיא סניף של אותה מסעדה מוכרת. היתרון הברור של זכיינות מסעדות הוא בעובדה שבדרך כלל מדובר במסעדות פופולריות ומוכרות לציבור ולכן אין צורך להשקיע משאבים רבים בפרסום המסעדה, בבניית תפריטים חדשים או בבנייה של תשתית לקוחות קבועים. המשמעות של זכיינות מסעדות היא למעשה יצירת מסעדה חדשה מתוך מסעדה קיימת ומצליחה – כך שלמעשה אין צורך להשקיע בכל שלבי ההקמה של מסעדה רגילה.

המסעדות שכדאי לרכוש

כל מי שעוסק בתחום של זכיינות מסעדות ובתחום הזכיינות בכלל אינו נטול סיכונים בכלל. הסוד כיצד להימנע מסיכונים מיותרים הוא לבחור את הפרויקט המתאים. אם כך השאלה הגדולה ביותר של זכיינות מסעדות היא איזו מסעדה מתאימה לרכישה שלזכיון? התשובה לכך טמונה באופי המסעדה, בדרך שבה התנהלה המסעדה עד כה, בשיטות העבודה של המסעדה ובהצלחה שלה מול הקהל הישראלי. זכיינות מסעדות שבראשן עומד שף מצליח, מוכר לציבור וידוע באיכויותיו יכולה להיות הצלחה כמו גם הקמת סניף של רשת מסעדות שהפכה לשם מוכר בכל בית. חשוב לזכור שלא כל מסעדה שיש לה גימיק שמדבר אל הקהל כרגע, יכולה להחזיק מעמד במשך שנים ואפילו חודשים ולכן צריך תמיד להסתכל קדימה ולבחון את איכויות המסעדה לטווח הארוך.

זכיינות בישראל

בשנים האחרונות הפך התחום של זכיינות מסעדות בפרט וזכיינות בכלל לתחום חם ואפילו לוהט בישראל, כשזכיינים חדשים וצעירים כמו גם אנשי עסקים ותיקים ומוכרים בשוק העסקי בישראל, מכניסים את עצמם לפרויקטים בתחום הקולינרי ובתחומים נוספים. כדי להצליח בשוק הזכיינות בישראל חשוב להכיר את המרכיבים השונים של זיכיון ולהכיר צורך גם ביפוי כוח נוטוריונישכולל עורכי דין טובים שיוכלו לנסח הסכמי זיכיונות טובים וכדאיים, יועצים עסקיים ואנשים שיש להם ניסיון בתהליכי זכיינות. זכיינים בתחילת דרכם יכולים תמיד ללמוד מאלו שעשו זאת בגדול -רשתות המזון המהיר, רשתות הקפה, שפים אמריקאים ובריטים שמכרו זיכיונות למסעדותיהם ועוד.

?צריך ייעוץ משפטי
תרגיש חופשי לפנות אלינו ונחזור אליך בהקדם האפשרי






B&D White Version