a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

הסכמי שכירות מסחריים

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > הסכמי שכירות מסחריים

הסכמי שכירות מסחריים

הסכמים מסחריים כוללים התקשרויות בהסכמים עסקיים למיניהם, לרבות הסכמי זכיינות, הסכמי שכירות, הסכמים בין לקוח וספק ועוד סוגים רבים.

בכל הנוגע להסכם שכירות מסחרי, כיוון והסכמים אלו הם ארוכים ומסובכים, חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין בעל ידע וניסיון שיוכל להקנות עבורכם תחושת רוגע וביטחון כי סעיפי החוזה שומרים על זכותכם תוך הבנה וחשיבות גבוהה לתוכן ההסכם בכללותו.
הסכם שכירות למעשה מסדיר את הזכויות והחובות המשפטיות של כל צד-שוכר ומשכיר. כאשר אנו מדברים על הסכם שכירות לחנות לדוגמא, עלינו להבין כי ישנם מספר פרמטרים אשר חשוב לתת עליהם את הדעת כגון: מיקום החנות במדויק לרבות חזיתות, תקופת השכירות ותקופת אופציה (במידה ויש), סוג אמצעי התשלום ומועדי התשלום, שירותי הניהול במתחם בו נמצאת החנות, פיצויים מוסכמים ועוד מספר פרמטרים חשובים.
לפני שחותמים על הסכם מסוג זה, כדאי לדלות כמה שיותר מידע ופרטים לגביי המושכר ולשאול את עצמנו מספר שאלות כמו – האם המיקום מספיק אטרקטיבי? האם הוא נוח לשוכר מבחינת קרבה ומתאים לשימוש בהתחשב במטרת השכירות? האם דרושה עבודת שיפוץ ובנייה בחנות? עוד כדאי לוודא שאין מגבלות רגולטוריות ואחרות וכי קיימים כל הרישיונות בכדי להפעיל את החנות או האם ניתן לקבלם מהרשויות.
בין היתר, מומלץ להבין מול מי אנו עומדים בבואנו לחתום על חוזה שכירות לחנות. ההמלצה היא להיפגש עם המשכיר ולנסות להבין מהם רצונותיו וכוונותיו בנוגע לעתיד החנות. כדאי לדעת עם מי אנו מבצעים עסקה לאורך תקופה שהינה ממושכת לרוב ולערוך תיאום ציפיות, אך לא פחות חשוב מכך, להביא הבנות אלו לידי ביטוי בכתב – בחוזה. דוגמה לכך היא בקשר לתיקונים- יש להכניס סעיף כזה בהסכם השכירות של החנות ולציין על מי התיקונים חלים ומתי. זוהי דוגמה לסעיף חשוב וקריטי שאם לא מכניסים ודואגים לנסח בצורה מדויקת, עלולות להיווצר אי- נעימויות ואף סכסוכים משפטיים בין הצדדים ככל וקיימת שאלה של פרשנות. ניסוח בהיר ומקיף של חוזה השכירות ימנע מכם הגעה אל מצב של סכסוך משפטי. דוגמה נוספת היא בעניין התשלומים – תדירותם, אופן העברתם, מה קורה במידה ויש כח עליון המונע שימוש קבוע/זמני במושכר? תיאום ציפיות מראש בסוגיות אלו  ונוספות יכול שישפיע על החלטתנו להחליט האם ללכת על העסקה מלכתחילה או לחפש כיוון אחר, ואם החלטנו ללכת על העסקה, יעזור לנו להעביר את תקופת השכירות ב’ראש שקט’ מסכסוכים ואי הבנות.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן