a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

עסקים למכירה בזכיינות

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > עסקים למכירה בזכיינות

עסקים למכירה בזכיינות

 

שיטת הזכיינות הומצאה כבר במאה ה-19, וכיום היא נפוצה מאוד בשלל מגזרים עסקיים. עסקים למכירה בזכיינות מוצעים הן על-ידי רשתות קיימות, הן על-ידי אנשי עסקים שחווים הצלחה ורוצים להתרחב מבלי להשקיע בעצמם סכומי כסף גבוהים והן על-ידי זכיינים שמסיבות כאלה ואחרות מבקשים לסיים את ההתקשרות העסקית עם הרשת ועל כן מציעים למכירה את הזיכיון.

רכישת עסק בזכיינות חוסכת ליזם את הטרחה העצומה הכרוכה בהקמת עסק מאפס, ללא כל תשתית תפעולית, ובנוסף מספקת לו קרש קפיצה מוצלח בזכות השם המוכר של הרשת אליה הוא חובר. במקביל ליתרונות יש כמובן גם חסרונות, וחשוב לנטרל אותם מראש כבר במהלך חתימת החוזה מול הרשת. ההמלצה להתנהל בזהירות מרבית תקפה לכל סוגי העסקאות, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשכור את שירותיו של עורך דין שכבר ליווה מכירת זיכיונות מסוגים שונים.

כשמחפשים עסקים למכירה בזכיינות הדגשים העיקריים הם:

* לוקיישן – יש לבחון בקפידה את המיקום שבו עתיד לפעול העסק שלכם, גם בעיניים משפטיות. בפרט חשוב לעבור על חוזה השכירות ולוודא שאין בו “מוקשים” שעלולים לפגוע באינטרסים שלכם.

* תקופת הזיכיון והאפשרות לסיים את ההתקשרות עוד קודם לכן – רכישת עסק בזיכיון דומה במידה רבה לחתונה. ההתחלה מטבעה מתאפיינת באופטימיות, אולם לאורך הדרך עלולים לצוץ קשיים וקונפליקטים. מומלץ לבדוק היטב שהרשת לא תוכל לנצל באופן שרירותי את יתרון הכוח שלה ומצד שני שלכם יש את האופציה לא להמשיך לפעול אם התנאים שייווצרו יכתיבו הפסדים ועוגמת נפש.

* אי תחרות – הרשת מעוניינת למנוע מזכייניה להתחרות בה לאחר תום תקופת ההתקשרות. רצוי לשים לב שאין מגבלות נוקשות מדי על חופש הפעולה שלכם לאחר שהזיכיון כבר לא יהיה תקף.

עו”ד גיא קולן הוא איש מקצוע בקיא להפליא בכל הניואנסים של העסקים בזכיינות, בשורה ארוכה של תחומי פעילות. לעו”ד קולן גם ניסיון עשיר, הן מהצד של הרשתות והן מהצד של הזכיינים, ועל כן השירות שהוא מספק מבטיח רכישה מושכלת ונקודת מוצא אופטימלית בדרך למיצוי הפוטנציאל של הזיכיון.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן