a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות תחנת דלק עלות

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות תחנת דלק עלות

זכיינות תחנת דלק עלות

 

תחנת דלק היא עסק מורכב מאוד. בהתאם גם עסקאות רכישת זיכיון של תחנות דלק מתאפיינות במורכבות רבה וכרוכות גם בהשקעה כספית משמעותית. עלות הזכיינות מושפעת מגורמים רבים ובראשם מיקום התחנה – באופן טבעי לוקיישן מרכזי יוצר פוטנציאל להכנסות גבוהות, הן מהתדלוקים והן ממכירת המוצרים הנלווים, ועל כן זיכיון של תחנה שנמצאת ליד ציר תנועה הומה הוא מוצר יקר יותר מזיכיון של תחנות בכבישים צדדיים. ישנם כמובן עוד פרמטרים אשר משפיעים על העלות, ועוד סעיפים רבים שתמיד חשוב לתת עליהם את הדעת כשקונים זיכיון של כל עסק מכל סוג שהוא, ובהתאם ההמלצה היא להיעזר בשירותיו של עורך דין בעל ניסיון רב ומגוון.

באופן כללי המחיר שמשולם עבור זיכיון כזה או אחר עשוי להיות קבוע ולא נתון למשא ומתן, או לחילופין כזה שנקבע תוך כדי מו”מ בין הרשת המזכה. בנוסף לתשלום הסכום החד פעמי נדרשים הזכיינים להעביר לרשת המזכה גם תמלוגים חודשיים – אחוזים מהמחזור ו/או סכום קבוע.

חוזה הזכיינות כולל עוד שורה ארוכה של סעיפים משמעותיים. בין השאר מפורטת בהסכם מחייב זה התמיכה שמספקת הרשת לזכיין והעזרה בתפעול השוטף (בין אם מדובר בתחנת דלק ובין אם בכל עסק אחר), מוגדר במדויק האזור שבו מובטחת לזכיין בלעדיות, ישנם סעיפים הנוגעים לחובת הזכיין להתנהל על פי כללי הרשת כולל פירוט של המצבים שבהם הרשת רשאית לסיים את ההתקשרות העסקית גם לפני תום תקופת הזיכיון, ועוד.

עו”ד גיא קולן הוא מומחה לזכיינות. לאחר שצבר ניסיון הן במתן שירותים משפטיים לרשתות והן בליווי זכיינים בדרך לתנאים מיטביים מול הרשת, מבטיח עו”ד קולן, וגם מקיים, חוזה שמוודא כי ההתקשרות העסקית תוביל למצב WIN-WIN אמיתי.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן