a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

זכיינות מותגים

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > זכיינות מותגים

זכיינות מותגים

מותג הוא נכס יקר ערך בימינו. למעשה מדובר באחד הנכסים המשמעותיים ביותר עבור כמעט כל עסק, בכמעט כל תחום פעילות. מותג מוכר מבטיח משיכת מקסימום תשומת לב רצויה מצד קהל היעד, וכשהוא מעורר תחושות מבוקשות גרף המכירות יטפס מעלה מעלה. כך לדוגמה בענף המזון המהיר מותג מוצלח הוא כזה שמשדר אמון ויציבות, כלומר גורם ללקוחות לדעת בדיוק מה הם צפויים לקבל תמורת כספם ומנטרל את אי הוודאות. בענף האופנה ערכים נכונים הם חדשנות, יצירתיות, עמידות (במיוחד כשמדובר על בגדי ילדים) ונוחות, ועוד ערך שתורם רבות לכל מותג במאה ה-21 הוא ידידותיות לסביבה.

בניית מותג היא תהליך מורכב, ממושך ויקר – אלא אם כן מנצלים את שיטת הזכיינות וחוברים למותג קיים ואהוד. כל מי שרוכש זיכיון של רשת מוכרת מקבל ממנה לא “רק” ידע רחב היקף במגוון נושאים רלוונטיים (תפעול, כוח אדם, פרסום ועוד), אלא גם את הזכות להשתמש במותג, ואיתה בסיס כוח משמעותי ליצירת קהל לקוחות רחב ונאמן.

גם עבור הרשת המותג ועוצמתו קריטיים. מאחר שכל מי שעושה שימוש במותג ובעצם מייצג אותו, כלומר כל זכיין וזכיין, עלול לפגום בו אם יתנהל באופן שלא הולם את הערכים שמיוחסים לו, נדרשת כל רשת מזכה להגן על עצמה ועל המוניטין של המותג. חוזה זכיינות שמטיל סנקציות משמעותיות על זכיינים שחורגים מדפוסי ההתנהלות הרצויים, כולל שלילת הזיכיון במידת הצורך, הוא חובה מצד הרשת. דגש חשוב נוסף הוא שמירה על סודות מסחריים שגם להם חלק ביצירת המותג.

גם לזכיין יש כמובן אינטרסים מהותיים שחובה להגן עליהם. זכיינות מאפשרת לשני הצדדים להרוויח היטב ולצמוח בזכות המותג, והבסיס לכך הוא אינטראקציה שמבוססת על שיתוף פעולה ועל חוזה ברור ומדויק. לעו”ד גיא קולן ניסיון רב בתחום של זכיינות מותגים וכן בקיאות מקצועית רחבת היקף, ומומלץ להיעזר בו כדי ליצור נקודת מוצא מיטבית להתקשרות עסקית ארוכת טווח.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן