a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

הסכם זכיינות ושיווק

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > הסכם זכיינות ושיווק

הסכם זכיינות ושיווק

הסכם זכיינות ושיווק הוא חוזה שנחתם בין רשת אשר מעוניינת לצרף אליה יזמים שישווקו את מוצריה לבין אותם יזמים. מטבע הדברים מדובר בהסכם שכולל סעיפים רבים והתייחסות מפורטת למגוון רחב של סוגיות שעשויות לצוץ לאורך הדרך המשותפת. בהתאם חשוב מאוד לא לחתום על חוזה שכזה ללא ייעוץ משפטי מקצועי של עורך דין אשר תחום המומחיות שלו הוא זכיינות.

במסגרת הסכם הזכיינות והשיווק מפורטות ההתחייבויות של שני הצדדים: הרשת, שיש לה כמובן אינטרס עסקי מובהק, מתחייבת בדרך כלל לסייע לזכייניה בכל הנוגע לתפעול השוטף, למכירת המוצרים, בפרסומם, בייעוץ טכני ועוד. הזכיינים מתחייבים לרכוש מוצרים מהרשת (ובחוזה עשויות להיות מפורטים גם הכמויות והסכומים), להקפיד על קיום כל הנהלים של הרשת (שבאופן טבעי חוששת לשמה הטוב ולמיתוג שעבדה בעבורו קשות, ועל כן עשויה לכלול בחוזה גם סנקציות כלפי מי שמפר נהלים אלה), לשלם עבור הזיכיון וגם עבור המוצרים (ו/או אחוזים מהפדיון), ולעתים גם תשלום חודשי קבוע עבור בפרסום ויחסי ציבור, וכן להימנע מהפצתם של מוצרים דומים, תחליפיים או מתחרים.

בחלק מהמקרים כולל הסכם זכיינות ושיווק גם התחייבות לגבי תשלום בונוסים לזכיינים מצטיינים. סעיף אפשרי אחר נוגע לקטלוג המוצרים שמוכרת הרשת דרך זכייניה ותדירות עדכונו. כמו כן מפורטת בהסכם תקופת הזכיינות ואם ישנן מגבלות לאחר סיומה (מבחינת הזכיין והיכולת שלו לעסוק בתחום ובעצם להתחרות ברשת תוך שהוא מנצל את הידע שקיבל ממנה).

דגשים מהותיים אחרים הם סודיות מסחרית, מנגנון בוררות מוסכם במקרה של חילוקי דעות ואי קיומם של יחסי עובד מעביד בין רשת לזכיין. כאמור מדובר בחוזה משפטי מחייב, ועל כן נדרשת תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט. עו”ד גיא קולן הוא מומחה לזכיינות ובעל ניסיון עשיר בענפים השונים שבהם נהוג הקונספט המסחרי הזה. ליווי משפטי של עו”ד קולן מבטיח הסכם אופטימלי ואפס הפתעות לא רצויות בהמשך הדרך.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן