a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

איך עושים חוזה זיכיון

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > איך עושים חוזה זיכיון

איך עושים חוזה זיכיון

חוזה זיכיון הוא הסכם בעל תוקף משפטי שקובע כיצד תתנהל האינטראקציה העסקית בין הרשת לבין הזכיין. לסעיפיו השונים של חוזה זה חשיבות רבה מאוד ועל כן מומלץ להקדיש להם תשומת לב – בעזרת עורך דין שהמומחיות שלו היא בתחום הזכיינות.

בין הסעיפים המשמעותיים בכל חוזה שנחתם בין רשת לזכיין:

* תקופת הזיכיון – כולל פירוט של מקרים שבהם ניתן להביא לסיום מידי של ההסכם עקב הפרה חמורה של החוזה.

* מיקום העסק – כולל התייחסות לשאלה האם חוזה השכירות יהיה מול הרשת או מול הזכיין, האזור שבו הזכיין נהנה מבלעדיות ועוד.

* ערבויות – שאותן נדרש הזכיין להציג בנוסף לסכום שמשולם עבור הזיכיון והתשלומים החודשיים.

* נהלי הרשת המחייבים – למשל לגבי כוח אדם בעסק בכל נקודת זמן ועוד. בנוסף עשוי חוזה זיכיון לכלול פירוט לגבי ביקורות שרשאים נציגי הרשת לערוך בסניף.

* סודיות מסחרית – תוך כדי עבודה עם הרשת נחשף הזכיין לידע רחב היקף, והרשת מן הסתם תרצה לוודא שלא ייעשה בו שימוש שעלול להזיק לה.

* אי תחרות – בחלק גדול מחוזי הזכיינות מוטלות על הזכיין מגבלות שונות גם לאחר תום תקופת הזיכיון, וזאת על-מנת שלא יתחרה ברשת.

באופן כללי עקב חוסר האיזון המובנה בין רשת לבין זכיין, ופערי הכוח לטובת הרשת, התשובה לשאלה איך עושים חוזה זיכיון חשובה יותר לזכיין, אם כי כמובן שגם רשת גדולה וחזקה עלולה להיפגע עקב הסכם שלא מגן עליה באופן מושלם. דגש מהותי נוסף הוא ניסוחים ברורים ומדויקים, כך ששני הצדדים ידעו בדיוק למה הם מחויבים מצד אחד ומהן זכויותיהם מצד שני.

עו”ד גיא קולן הוא בעל ניסיון רב הן במתן ייעוץ משפטי לרשתות בארץ ובחו”ל והן בליווי יזמים וזכיינים. הידע רחב ההיקף שלו מתורגם לחוזי זיכיון שמוודאים כי יישמרו כל האינטרסים המהותיים וכי ניתן יהיה להפיק מקסימום תועלת מההתקשרות העסקית.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן