פיתוח של רשת זכיינות – נקודות מפתח

העסק שלכם פורח ומשגשג ואתם מעוניינים להרחיב את הפעילות באמצעות פתיחת סניפים חדשים. פיתוח של רשת זכיינות נראה לכם הערוץ הטוב ביותר לעשות זאת, ומרבית הסיכויים שאתם לא טועים.כל עסק דורש בניית אסטרטגיה באופן פרטני, אך מודל הזכיינות הוא מודל שהוכיח עצמו לאורך שנים ארוכות ולרוחב השוק. אחרי שאמרנו את זה, ישנן מספר נקודות מפתח להן צריך להיות מודעים לפני ביצוע מהלך של פיתוח העסק לרשת בזכיינות:
•הנכסים שלכם עומדים לרשות צד ג' – כאשר אתם מעניקים זיכיון לזכיין, אתם מעניקים לו את הזכות לעשות שימוש בנכסים שבניתם וצברתם לאורך השנים. שם המותג שלכם, המוניטין שלכם, מערך השיווק והתפעול שלכם, הידע המקצועי והעסקי שלכם, לעיתים סודות מסחריים וכדומה. פגיעה בכל אחד מאלה, עלולה להוביל לפגיעה בכם ובעסק שלכם, ולכן יש לגשת למהלך זה בצורה שיטתית, פדנטית ולעטוף אותו במעטפת משפטית חכמה, לחשוב על כל פרט ופרט מראש.
•הגנו על הנכסים שלכם – למעשה, כל המהות של הסכם זכיינות שעליכם לגבש ולהחתים עליו את הזכיין היא להגן על הנכסים שלכם, ולוודא שהזכיין עושה בהם שימוש נאות, שימוש שיסייע לכם להרחיב את הרשת, ויסייע לזכיין עצמו להצליח בהקמת העסק. עשו זאת באמצעות אנשי מקצוע המתמחים בתחום הזכיינות, אנשי עסקים ומשפט, והקפידו על כל פרט ופרט.
•בחירת זכיינים – בחירת הזכיינים היא תהליך מורכב. ברגע שתציגו את תכנית הזכיינות שלכם, תגלו שיזמים רבים שרוצים לקפוץ על העגלה, אך רק קומץ מהם אכן מתאים לכם. אתם רוצים לאתר את אותם יזמים שאתם יכולים לסמוך עליהם, ושיכולים להיות נכס לרשת ולא נטל לרשת. גם את השלב הזה כדאי לבצע בליווי אנשי מקצוע מתאימים.
•בחירת מיקומים וניהול סניפים – אם הרשת שלכם מבוססת על עסקים קמעוניים, מיקום הסניפים הוא קריטי להצלחת הרשת, ואתם רוצים להיות מעורבים בתהליך בחירת המיקום, בעיצוב הסניף, בהתוויית שעות הפתיחה, מדיניות השירות וכל פרט תפעולי אחר.
אחרי כל אלה, יהיה עליכם להתייעץ עם עורך דין זכיינות כך שתוכלו להיות בטוחים בכל שלב שפתיחת העסק שלכם נעשת בצורה הנכונה ביותר עבורכם וגם תוכלו לבנות את המודל העסקי, חלוקת הרווחים, עלות הזיכיון, התמלוגים וכדומה, וגם את השלב הזה מומלץ לעשות בסיוע אנשי מקצוע המתמחים בעולם הזכיינות.

?צריך ייעוץ משפטי
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם






B&D White Version




//