a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

האם כדאי לי להפוך את העסק שלי לעסק בזכיינות?

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > האם כדאי לי להפוך את העסק שלי לעסק בזכיינות?

האם כדאי לי להפוך את העסק שלי לעסק בזכיינות?

על פניו נראית שיטת הזכיינות כשיטה פשוטה: עליך למכור את רישיון השימוש במותג שלך ואת הידע העסקי שלך לזכיין, ובתמורה, לקבל ממנו תשלום עבור עזרתך בהפעלת העסק.

לעתים בעלי עסקים מבססים את החלטתם להפוך לרשת בזיכיון על ציפייה לא מציאותית של רווחיות גדולה תוך זמן קצר.

אך בפועל ההכנסות מדמי הזיכיון מראש ומהתמלוגים השוטפים אינן רווח טהור למוכר הזיכיון – חלק גדול מעמלות אלו נדרש לכיסוי עלויות מציאת הזכיינים, הדרכתם והתמיכה בהם.

לעיתים קרובות בעלי עסקים פונים לזכיינות כמענה להתמודדות עם בעיות כוח אדם ולשם הכנסת הון לעסק אשר נדרש לצמיחתו. זה נשמע קל: זכייניות מגדילה את ההכנסה ליחידת העסק, לאור ההשקעה ההונית שביצע בעל הזיכיון ולאור מחויבותו של בעל הזיכיון לעסק. התוצאה היא הגדלת ההכנסה לגורם המוכר את הזיכיון מתמלוגים, דמי זיכיון, רווח סיטונאי וכד’. עם זאת נדרש לך זכיין נכון, מיקום איכותי, הכשרה מוצלחת ומערכת תמיכה עסקית נכונה.

זכיינות הוא מודל עסקי מורכב אשר לה אתגרים ייחודיים משלה. ייתכן כי תאלץ להתמודד פחות עם בעיות כוח אדם, אבל עכשיו עליך לנהל את הזכיינים ולהתמודד מול הציפיות שלהם ממך כמוכר הזיכיון.

לפני הקמת רשת זכיינית, בעל עסק צריך לקבוע האם הזכיינות היא המודל הנכון עבורו ועבור העסק שלו. למשל – אין תועלת ביצירת מודל זיכיון, אם אתה לא יכול למצוא זכיינים ולהשיג נתח שוק משמעותי.

לפני העברת העסק שלך למודל של זכיינות, עליך להיות מסוגל לענות על השאלות הבאות:

· איזה ערך העסק ו/או המוצרים שלי מביאים לצרכן הסופי?

· האם יש לי יתרון תחרותי ייחודי?

· מהו נתח השוק המציאותי אותו אוכל להשיג?

· איזו השפעה תהיה למצב הכלכלי על העסק שלי עכשיו ובעתיד?

· האם זכיינות תגדיל את ערך העסק שלי?

· האם העסק שלי אטרקטיבי לזכיינים פוטנציאליים?

· האם לעסק שלי היכולות להפעיל מערכת של זכיינים?

· האם יהיה לי הון כדי להתרחב בעתיד?

בעלי עסק המעוניינים להתרחב לזכיינות נדרשים לפתח אסטרטגיה לעסק שלהם אשר תאפשר להם להרחיב את פעילותו.

הסביבה העסקית כיום תחרותית יותר ומורכבת יותר מאי פעם. הגדלת העסק שלך היא הזדמנות מרגשת ובחירת האסטרטגיה הנכונה לצמיחה יכולה להוות את ההבדל בין הצלחה לכישלון. כאשר מחפשים את ספקי השירות אשר יעזרו לך לגדול, עליך להבטיח כי מדובר באנשי מקצוע מומחים בעלי ניסיון מוכח בתחום, אשר יכולים לספק לך את חבילת הצמיחה הנכונה לעסק.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן