a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

סיום חוזה זכיינות

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > סיום חוזה זכיינות

סיום חוזה זכיינות

 

כשזכיין חדש מצטרף לרשת, שני הצדדים מאמינים כי מדובר בהתקשרות עסקית שתניב להם רווחים נאים. בנוסף ישנה האמונה כי התועלת הרבה תישמר למשך שנים רבות ולפחות למשך כל תקופת הזיכיון שעליה הסכימו ביניהם. אבל המציאות בימינו דינמית מאוד, במקרים רבים אפילו תזזיתית, וכפי שמערכת יחסים רומנטית עשויה להתחיל בזיקוקים ושמחות אבל לעלות על שרטון כעבור זמן מה, כך גם אינטראקציות עסקיות עלולות להיתקל במכשולים בלתי עבירים ולהגיע למצבים שבהם אחד הצדדים או שניהם מבקש להביא לידי סיום את ההתקשרות.

במקרים שבהם סיום חוזה זכיינות הוא אינטרס משותף של הרשת ושל הזכיין, קל יחסית לבצע את המהלך – אם כי עדיין מומלץ להיעזר בעו”ד מנוסה כדי לסכם את התנאים שבהם כל אחד מהצדדים ממשיך הלאה. במיוחד חשוב הליווי המשפטי המקצועי לזכיין, שכן לעתים הרשת מבקשת למנוע ממנו להתחרות בה וכחלק מכך מטילה עליו מגבלות משמעותיות מאוד.

מצב אחר שבו ניתן לסיים חוזה זכיינות עוד לפני תום התקופה שהוגדרה בו הוא כשהזכיין מעביר את הזיכיון לצד שלישי. עסקה שכזו טעונה אישור של הרשת ועל-מנת להוציא אותה לפועל בלי עיכובים מיותרים כדאי גם כן להיעזר בעורך דין בעל ניסיון בתחום הזכיינות.

המקרים היותר מורכבים הם כשהרשת מחליטה לסיים את ההתקשרות בניגוד לרצונו של הזכיין, או כשהזכיין – עקב קונפליקטים עם הרשת או בגלל הפסדים כספיים משמעותיים – מבקש להשתחרר מהחוזה והרשת לא משתפת פעולה. ניתן להימנע מהגעה למצבים אלה עם חוזה זכיינות מאוזן ששומר גם על זכויות הזכיין, אבל עורך דין מיומן יכול לסייע גם כשהחוזה מוטה לצד הרשת, למשל על בסיס עיקרון תום הלב.

עו”ד גיא קולן הוא מומחה לזכיינות שטיפל בהצלחה במגוון רחב של מקרים, כולל סיום חוזים לשביעות רצונם המלאה של לקוחותיו.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן