a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

עורך דין חוזה זכיינות

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > עורך דין חוזה זכיינות

עורך דין חוזה זכיינות

חוזה זכיינות הוא הבסיס לאינטראקציה עסקית מיטבית לשני הצדדים, הרשת והזכיין, לאורך כל תקופת הזיכיון. בהתאם חשוב להקדיש תשומת לב מלאה לכל סעיף ותת סעיף, ובעיקר להפקיד את מלאכת הניסוח בידי עורך דין שזוהי מומחיותו. במקרים שבהם מוצע לזכיין חוזה אחיד מול הרשת, נדרשת בחינה מדוקדקת שלו על-מנת שהוא לא יכלול “מוקשים” מסוכנים – וגם אם מדובר ברשת גדולה שמטבע הדברים יש לה כוח רב, יותר מזה של היזם שמבקש להצטרף אליה, עדיין חשוב להיעזר בייעוץ משפטי מקצועי.

כל חוזה זכיינות חייב להיות מנוסח באופן בהיר לחלוטין ומבלי להשאיר מקום לפרשנויות או אי הבנות. כדאי לזכור שהגעה לבית משפט או להליכי גישור כרוכה בהשקעה של זמן וכסף ועלולה לפגום במוניטין העסקי של שני הצדדים, ועל כן נדרש חוזה שמגן באופן מושלם על האינטרסים המהותיים שלהם וחוסך בעבורם את הצורך להיעזר באותן ערכאות שיפוטיות.

כשנעזרים בשירותיו של עורך דין חוזה זכיינות הוא למעשה חומת מגן מושלמת. בין הסוגיות המפורטות בהסכמים אלה: מידת השליטה של הרשת בהתנהלות הזכיין, האזור שבו לזכיין ישנה בלעדיות, ההתחייבויות של הרשת בנושאים כמו הכשרת כוח אדם, רענון תפריטים, קולקציות חדשות ועוד, המגבלות שיחולו על הזכיין בתום תקופת הזיכיון (על-מנת למנוע תחרות מול הרשת), סודות מסחריים ועוד ועוד.

עו”ד גיא קולן הוא משפטן מומחה לזכיינות ובעל ניסיון עשיר בניסוח חוזי זכיינות ובבדיקת הסכמים מסוג זה. הניסיון של עו”ד קולן נרכש גם במסגרת ליווי רשתות גדולות בארץ ובחו”ל וגם במסגרת מתן שירותים שונים לזכיינים. בהתאם אמון עו”ד קולן על גיבוש חוזים שמהווים נקודת מוצא אופטימלית להתקשרות עסקית אשר תניב מקסימום תועלת הן לרשת והן לזכיין.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן