a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

עורך דין זכיינות

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > עורך דין זכיינות

עורך דין זכיינות

בישראל פועלים למעלה מ-10,000 עסקים תחת זיכיון. בפרט נהוגה השיטה בעלת היתרונות הרבים בענפי המזון והאופנה, אבל גם בתחומים אחרים כמו צעצועים, סלולר ונדל”ן אפשר למצוא הזדמנויות עסקיות. חשוב לזכור שלצד ההזדמנות ישנו גם סיכון בלתי מבוטל, בעיקר מצד הזכיין (אם כי גם הרשתות המזכות חייבות להיזהר מהתקשרות עם גורם לא מתאים). הדרך הבטוחה ביותר לרכוש זיכיון ולתפעל עסק תחת חוזה מתאים היא בעזרת ליווי משפטי מקצועי – של עו”ד מומחה לזכיינות.

שירותיו של עורך דין בעל ניסיון מעשי נרחב בטיפול בכל הסוגיות הקשורות ליחסים בין רשת לבין היזמים שמצטרפים אליה באמצעות קניית זיכיון רלוונטיים לאורך כל הדרך: גם לצורך בדיקת היתכנות, גם במסגרת משא ומתן ראשוני, גם כשמגובש חוזה שמסדיר את הקשר העסקי, גם כשצצים חילוקי דעות במהלך תקופת הזיכיון (שהרי כל קונפליקט עלול להוביל לנזקים משמעותיים ובלתי הפיכים לשני הצדדים) וגם לקראת סיום התקופה.

המוקשים העיקריים שאותם מנטרל עורך דין זכיינות בזכות הבקיאות והניסיון עבור הזכיין כוללים סיום שרירותי של ההתקשרות העסקית וכן מגבלות משמעותיות על חופש הפעולה שלו. נושאים אלה חייבים לקבל מענה מדויק וברור בהסכם שנחתם מול הרשת, על אף יחסי הכוחות הלא מאוזנים מטבעם. כאמור גם מי שמבקש להתרחב באמצעות מכירת זיכיונות חייב להגן על הנכסים שלו ובפרט על המוניטין – כך שגם רשתות, קיימות (ואפילו ותיקות) או בהתהוות, זקוקות לשירות של עו”ד מיומן.

גיא קולן הוא עורך דין זכיינות עתיר ניסיון. הרזומה המקצועי שלו כולל ליווי רשתות מהבולטות בארץ, ייעוץ משפטי ליזמים, גיבוש עסקאות וחוזי זכיינות שיצרו מצבי Win-Win ארוכי טווח וטיפול במגוון רחב של מצבים עסקיים שחייבו התנהלות מושכלת גם בהיבט המשפטי.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן