a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

התפתחות בדיני זכיינות באיחוד האירופאי

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > התפתחות בדיני זכיינות באיחוד האירופאי

התפתחות בדיני זכיינות באיחוד האירופאי

הסכמי הסחר החופשי באיחוד האירופאי מאפשרים התפתחות מואצת בכל תחום דיני הזכיינות.זכיינות בתוך אירופה עצמה כמעט ואינה נדרשת לאישורים מיוחדים, מה שמקל מאוד על המבקשים לקבל אישורי זכיינות למוצרים ומותגים שונים. גם בין ישראל לאירופה יש התקדמות מואצת בכל התחום של זכיינות. בדומה למדינת ישראל, גם האיחוד האירופאי מכיר בחשיבותם של החזרי מס והקלות בדיני זכיינות לעידוד צמיחה כלכלית בריאה והכנסת כוחות חדשים לשוק. הקלות מצד רגולטורים כגון פטור עד רמה מסוימת ממיסים בעת מכירת זכויות זכיינות מבעל השליטה לזכיינים או התרי מעבר לבעלי רישיונות זכיינות, שמעודדים תחרות בריאה בין הענפים, הגדלת יצור ושיפור שירותים. האיחוד האירופאי מכיר בכוחם של הסכמי זכיינות לעידוד כלכלה בריאה.

זכיינות כדרך להשתלב בכלכלה העולמית

הסכמי זכיינות מאפשרים לזכיין שנכנס לעסק להשתלב בכלכלה באופן חלק כמו הקמת עסק עצמאי לדוגמא: מסעדות יוקרה, חברת קייטרינג ועוד תחומים נוספים ללא צורך בבניית מותג וקשיים של עסק מתחיל. רבים מנותני רישיונות זכיינות יעניק גם התלמדות והדרכה למקבלי רישיונות זכיינות מטעמם על מנת לשמור על שמו של המוצר. לעיתים קרובות יהיה רישיון זכיינות אף מותנה בהתלמדות זו מצד מקבל האישור לצורך זכיינות ועובדיו כדי להבטיח רמה אחידה של העסק הן באירופה והן בעולם כולו. זכיינות היא דרך נפלאה לעבוד בעולם כולו ולהתוודע לסטנדרטים בין לאומיים, תוך כדי לקיחת סיכון מינימאלי מצד הזכיין.

אירופה וישראל

למרות הקרבה הגיאוגרפית, ההבדלים בתפיסה הכלכלית, תפיסת השירות והחקיקה בנושאים, רחוקים מאוד אילו מאילו. כאשר אדם מבקש לקבל רישיון זכיינות מידי גוף אירופאי כלשהו יתכן כי הצעד הנבון ביותר יהיה התייעצות עם עורך דין המתמחה בתחום הזכיינות. היות והאיחוד האירופאי הוא גורם חדש, אם כי בעל כוח רב, בכלכלה העולמית, החוקים והדינים בנושא קשרי חוץ כלכלים, לרבות נושא זיכיונות שונים, משתנה מיום ליום ויש להישאר מעודכן. נותני הזיכיונות האירופאים עשויים להיות נתונים לשינויים במדינתם ולא תמיד להיות מודעים לכל פרטי החוק. חוזה אישור זכיינות יחשב לפי החוקים שהתקיימו ביום חתימתו ולא כאשר התנהל המשא ומתן. סביר להניח כי מדובר בשינויים מינוריים, אבל בכל זאת, כאשר מדובר בכסף גדול כל סעיף הוא מהותי.

זיכיונות בין ישראל לאיחוד האירופאי – בעד ונגד

כאשר אתם נשענים על זיכיון מגוף אירופאי אתם מקבלים תפיסת עולם רחבה ואפשרות לעבוד עם גורמים מעבר לים על בסיס יומיומי. הקרבה הגיאוגרפית לאירופה מאפשרת קשר הדוק עם מעניקי הזיכיונות ונסיעות לצורך השתלמויות והדרכה ללא עלות גבוהה או וויתור על יותר מידי ימי עבודה. אלא שבגלל היותו של האיחוד האירופאי גוף צעיר יחסית ייתכן כי בעל רישיון הזכיינות ימצא עצמו מתמודד עם חוקים משתנים. יתכן שככל שהאיחוד האירופאי יתייצב כך השינויים יהיו תכופים פחות, אלא כרגע יש להיות עם האצבע על הדופק באופן יומיומי.

קישורים נוספים: בורסה

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן