a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

הסכם ניהול בקניון

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > הסכם ניהול בקניון

הסכם ניהול בקניון

במהלך חיינו אנו נחשפים להסכמים רבים, שרובם מגיעים אלינו בפן הכלכלי. אנו מעוניינים לייצר עבורנו סביבת עבודה נוחה, ולבחור הקמה של עסק חדש במקום אסטרטגי מבחינתנו. הסכם ניהול בקניון מתבצע עבור כל בעל עסק, המעוניין להקים חנות במקום. הוא יכלול בין השאר את הזכויות והחובות, וכן את העלויות אותם נדרשים לשלם במקרה של הפרת תנאים.

הסכם זה שונה לחלוטין מזה הנחתם למטרת שכירת המקום, והוא כולל את ההתנהלות במתחם. ניהול של חנות בקניון דורש יישור קו עם כל מה שנהוג במקום, ואילו אנו כזכייני רשת או בעלי מותג פרטי מעוניינים לבצע זאת בכדי לזכות במיקום איכותי זה.

אנו מעוניינים לנצל את הכישורים שלנו ולהבטיח כי הניהול של המתחם המסחרי תהיה מושלמת. אי לכך, נדרשת הסכמה כנה של הצדדים המונעת באמצעות הסכם ניהול בקניון. הסכם זה יקבע את הנהלים וכן את הזכויות והחובות כלפי הנהלת המתחם. ניתן לסכם אף כי במידה ולא יעמוד השוכר בתנאים המצופים ממנו, לרבות יישור קו עם שאר החנויות במתחם, יכולה ההנהלה להפסיק את פעילות החנות ללא כל קשר לרשת אותה היא מייצגת.

הנהלת הקניון עובדת על פי נהלים אחידים, ומחייבת כל שוכר חנות לנהוג על פיהם. זה כולל בעיקר פרסום מבצעים והטבות, שהקבוצה המנהלת מפרסמת מעת לעת, עיצוב חנות בהתאם לקווי ייסוד ברורים, וכן עמידה בתנאי תשלום חודשיים קבועים. לרבות מדובר בתנאי cost + %X. המשמעות היא שחברת הניהול תחייב את השוכרים בגין הוצאותיה- משפטיות, משרדיות, ניקיון, תחזוקה וכיוצ”ב, ובתוספת עמלת ניהול שנעה בד”כ בשיעור שבין 10%-15%. יש לציין כי לעיתים שוכרי עוגן פטורים מתשלום דמי ניהול.

להצלחה יש שני צדדים

כמו כל דבר בחיים, גם לניהול חנות בקניון יש צדדים שעשויים להרוויח ואלו שעלולים להפסיד. הכל מתחיל ונגמר ביכולת הניהולית, כשהשוכר מטעם רשת מוכרת או חנות פרטים יוכל לנתב אותה לכיוונים חיוביים יותר או פחות.

הסכם מול הנהלת הקניון מביא לתודעה את מה שניתן לקבל ולקחת מהמתחם. החשיפה הגבוהה תכריע את הכף באשר לכדאיות פתיחת סניף של רשת מצליחה, על אף כי מדובר בשכר חודשי לא קטן שישולם להנהלה.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן