a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

עורך דין רכישת עסק

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > עורך דין רכישת עסק

עורך דין רכישת עסק

רכישת עסק פעיל מצמצמת את אי הוודאות שכרוכה בהקמת עסק חדש מאפס, אולם מצד שני חושפת את הקונים לסיכונים אחרים. בהתאם מומלץ בחום לפנות לעורך דין עתיר ניסיון בליווי עסקאות מסוג זה על-מנת לקבל מענה מדויק ולנטרל כל מהמורה אפשרית.

עוד לפני הכניסה למשא ומתן עם בעליו הנוכחיים של העסק, חשוב לבצע בדיקת נאותות – כמובן כלכלית אבל גם משפטית. בדיקה זו, שנקראת בשפה המקצועית Due Diligence, מונעת הסתבכויות מיותרות ומאפשרת לכם לדעת בוודאות שהעסק, שהינו ישות משפטית בפני עצמה, לא נמצא בהליכים לא רצויים מול רשויות שונות. כדאי לזכור שכל בעיה משפטית שתתגלה בשלב מאוחר יותר עלולה לפגום גם במוניטין של העסק, ועל כן חשוב לאתר אותה מבעוד מועד.

דגש משמעותי נוסף הוא בחינה יסודית של כל החוזים וההסכמים שעליהם חתומים בעלי העסק. רכישת עסק קיים מותירה את כל ההתחייבויות על כנן, וחשוב להיות מודע אליהן ולקחת אותן בחשבון. חשוב מאוד לקבל יעוץ מקצועי בנושא הסכם קניית עסק, בפרט ישנה משמעות רבה להסכמים עם העובדים – כל הפרה של הסכם שכזה עלולה לעלות ביוקר, וללא בדיקה מדוקדקת ומקצועית של עורך דין, לא תוכלו לדעת בעצם מהן ההבטחות שאתם מחויבים לממש אם תהפכו לבעליו של אותו עסק.

עוד פעולה חשובה שמבצע עורך דין לקראת רכישת עסק קיים היא בחינה של נכסים כגון סימני מסחר, פטנטים וקניין רוחני באופן כללי. ערכם של נכסים אלה מושפע במידה רבה ממרכיבים שרק איש מקצוע בעל בקיאות משפטית רלוונטית יודע לזהות ולשקלל. כשמדובר על רכישת עסק שפועל בתנאי זיכיון ייבחן כמובן חוזה הזכיינות מול הרשת, וזאת על-מנת למנוע כניסה להתקשרות עסקית כובלת שעלולה להגביל את חופש הפעולה של רוכש העסק גם לאחר תום תקופת הזיכיון.

עו”ד גיא קולן צבר ניסיון רב בליווי יזמים במהלך רכישות עסקים מסוגים שונים. בהתאם הוא יכול להבטיח, וגם לקיים, לכל מי שמחפש עורך דין עבור רכישת עסק ראש שקט ועסקה אופטימלית.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן