a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

גישור כפתרון לסכסוכים עסקיים

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > גישור כפתרון לסכסוכים עסקיים

גישור כפתרון לסכסוכים עסקיים

במקרים רבים כשפורץ סכסוך עסקי גישור הוא הדרך הטובה ביותר לפתור אותו. היתרונות העיקריים של הליך זה הם המהירות שבה הוא מתנהל, הדיסקרטיות (שחשובה גם עבור המוניטין של הצדדים המעורבים בסכסוך) והאווירה הנינוחה יותר שבה מתנהלים הדיונים למציאת פתרון, אווירה שמסייעת לכל צד גם להביא לידי ביטוי את האינטרסים והעמדות שלו וגם להקשיב לצד השני, כך שישנו סיכוי גבוה במיוחד ליישב את הסכסוך בדרך מיטבית.

התועלות המשמעותיות של הליך גישור רלוונטיות הן לסכסוכים בין שותפים באותו עסק והן לסכסוכים בין גופים עסקיים שונים שמקיימים ביניהם אינטראקציות שונות (רשת-זכיין, ספקים וכו’).

המפתח להצלחת הליך גישור עסקי הוא האישיות של עורך הדין שמנהל אותו. בפרט נדרש קשב מלא לכל הצדדים, ועל בסיס זה זיהוי מדויק של האינטרסים ושל הגורמים האמיתיים לפרוץ הסכסוך. בהקשר זה כדאי לזכור שבלא מעט מקרים סכסוך עסקי נוצר על בסיס רגשי, כשעלבון, כעס, פחד או רגש שלילי אחר מוביל להיווצרות קונפליקט שמתגלגל לכדי סכסוך של ממש. עו”ד מנוסה כמו גיא קולן יצליח להבין מהם המטענים השונים שהובילו לסכסוך, ועל כן גם למצוא את הדרכים היעילות ביותר לספק את האינטרסים המהותיים של הצדדים.

מרכיב אחר בהצלחת גישור עסקי, בנוסף למיומנויות התקשורתיות וכמובן הדיסקרטיות המלאה, הוא יצירתיות: סכסוכים עסקיים עלולים לגרום להתבצרות של אחד הצדדים או שניהם וכדי להוביל לפשרה מוסכמת נדרשת לעתים חשיבה מקורית ויכולת לכוון את כל הגורמים אל אפשרויות שהם לא מצליחים לראות בכוחות עצמם.

בכל מקרה כשפורץ סכסוך עסקי גישור הוא קונספט מומלץ, שחוסך גם זמן, גם כסף וגם עוגמת נפש בלתי מבוטלת – ובעיקר מחזיר את העסק אל המסלול הנכון עבורו, כשכל המשאבים מוקדשים להצלחה ולצמיחה.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן