a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

סכסוך בין זכיינים לבין רשת

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > סכסוך בין זכיינים לבין רשת

סכסוך בין זכיינים לבין רשת

מודל הזכיינות מציע יתרונות רבים, הן לרשתות שיכולות להתרחב במידה משמעותית גם ללא השקעת משאבים כספיים רבים והן לזכיינים שמקבלים בסיס איתן להצלחה עסקית מתגמלת. יחד עם זאת, כמו בכל אינטראקציה עסקית שהיא, יחסי זכיין-רשת עלולים גם לעלות על שרטון כך שייווצר סכסוך.

במקרים של סכסוך בין זכיינים לבין הרשת לה הם שייכים, שני הצדדים עלולים לשלם מחיר יקר, ועל כן ההמלצה היא לפנות באופן מידי לעורך דין שתחום מומחיותו הוא זכיינות.

מה עלול לגרום לסכסוכים בין זכיינים לרשת?

יחסי זכיינים רשת הם יחסים מורכבים מאוד, לעתים כמעט כמו חתונה. בהתאם ישנו מגוון רחב של גורמים ונסיבות היוצרים סכסוכים, שכאמור עלולים להוביל לנזקים חמורים לשני הצדדים.

בין השאר מדובר על חילוקי דעות לגבי תשלום תמלוגים, פעילות באזור מסוים בניגוד לתנאי הזיכיון, או להיפך, מתן זיכיון חדש באזור שבו הובטחה בלעדיות לזכיין קיים, תנאי השימוש במותג, אי שמירה על סודות מסחריים ועוד. לעתים פורץ סכסוך בין זכיינים לבין רשת כשאחד הצדדים מבקש להביא לסיום ההתקשרות בעוד הצד השני מסרב לכך, ולעתים גם אחרי שתמה תקופת הזיכיון מתגלים חילוקי דעות (למשל לגבי כיבוד סעיפי אי תחרות).

בכל מקרה, רק עורך דין שמבין זכיינות כמו גיא קולן יוכל להביא לפתרון מהיר ויעיל של הסכסוך, ולמנוע פגיעה מתמשכת בשני הצדדים ובמותג כולו.

עוד כדאי לזכור שלאורך תקופת זכיינות, כמו בכל אינטראקציה – אישית או עסקית, ובעצם הפן האישי והפן העסקי במקרים רבים משולבים זה בזה – עשויים יחסי הכוחות בין הרשת לבין הזכיין להשתנות. לעתים הרשת מקפידה יותר על אכיפת הכללים ובתקופות אחרות פחות, וגם מידת חופש הפעולה שהזכיין מאפשר לעצמו אינה קבועה. הדינמיות, שהינה הכרחית במציאות עסקית שמשתנה ללא הרף, עלולה גם היא ליצור סכסוכים לא נעימים, ובהתאם כדאי להתייעץ עם עו”ד לפני נקיטת צעדים משמעותיים בבחינת להקדים תרופה למכה ולמנוע סכסוכים מיותרים.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן