a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

ניהול תזרים מזומנים

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים מזומנים בזכיינות הוא תנאי הכרחי לניהול עסק. הוא מאפשר קבלת מצב עדכני על המאזן בין כסף שמגיע לעסק מלקוחות ובין הכסף  שהוא נדרש- אם בכלל ואם וכאשר- לשלם לספקיו. ניהול תזרים מושכל מאפשר, בהינתן מצב מסוים, לשלם לספקים ולעובדים גם טרם קבלת תמורה. כאשר לעסק אין יכולת לשלם במזומן עבור התחייבויות שוטפות אין לו אפשרות להתפתח ולצמוח. לכן, תכנון התזרים וניהולו הם המפתח לקבלת החלטות עסקיות מושכלות, נכונות , העשויות למקסם את פוטנציאל הרווח הגלום בו.
שמירה על כללי אצבע אחדים עשויה לסייע לניהול תזרים מזומנים:
1.חשוב לעקוב אחריו בקפידה רבה, להסתייע בו לתכנון ולהשקעות לטווח ארוך, לצמצום התלות בהלוואה למימון וביכולת לחזות את ביצועי העסק בעתיד.
2.המזומנים שומרים את העסק חי לכן אסור להיוותר בלעדיהם. חשוב להיוותר עם עתודות מסוימות הן כדי לנצל הזדמנויות עסקיות שנקרות בדרך להגדלת הרווח והן על מנת לפתור בעיות המחייבות הוצאה כספית.
3.חשוב לערוך תחזית תזרים מזומנים לחצי השנה הקרובה. תחזית מסודרת מחזקת את דימוי העסק בעיני הבנק, הלקוחות והספקים וכמובן גם אצל הבעלים.
4.אל תופתעו ממצב התזרים. יש כיום תוכנות ( כגון אקסל) שמאפשרות לבצע את תחשיב התזרים.
5.ניהול תזרים מזומנים מאפשר ולמעשה מחייב לדעת מה היא יתרת המזומנים שלכם.
6.נהלו מערכת ניהול חשבונות מעודכנת ברמה יומיומית.
7.במידת יכולתכם, תייחדו אדם מסוים שתפקידו לנהל את תזרים המזומנים, בכל תוכלו אתם, הבעלים, לטפל בלקוחות וכמובן למנף את הפעילות העסקית.
8.חשוב לעדכן את מועדי התקבולים והתשלומים הצפויים, ודאי את אלה המתבצעים במועדים קבועים כגון: משכורות, תשלום מע”מ, שכר דירה ועוד, למצב האמתי שלכם בחשבון הבנק. חשוב לזכור כי תקבולים המגיעים לכם עלולים להידחות מסיבות שונות. יש רצוי ויש מצוי. ויש- בעיקר- פער בניהם.
9.חשוב לדעת כי יש הבדל  בין חשבון הבנק ובין תזרים המזומנים. לכן אין לנהל את תזרים המזומנים דרך דפי החשבון אלא באמצעות מערכת הנהלת חשבונות שהכרח לעדכן אותה על בסיס יומי.
10.חשוב לשמור על סדר ולהקפיד על רישום מסודר. ככל שהתמונה שניצבת בפניכם מפורטת ומעודכנת יותר, כך, בהתאמה, קל יותר לנהל את העסק ולהתנהל בו.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן