פיתוח של רשת זכיינות – נקודות מפתח

העסק שלכם פורח ומשגשג ואתם מעוניינים להרחיב את הפעילות באמצעות פתיחת סניפים חדשים. פיתוח של רשת זכיינות נראה לכם הערוץ הטוב ביותר לעשות זאת, ומרבית הסיכויים שאתם לא טועים. לכל עסק אמנם צריך לבנות את האסטרטגיה שלו בצורה פרטנית, אך מודל הזכיינות הוא מודל שהוכיח עצמו לאורך שנים ארוכות ולרוחב השוק. אחרי שאמרנו את זה, ישנן מספר נקודות מפתח שאתם רוצים להיות מודעים אליהן לפני שאתם מבצעים את המהלך:
•הנכסים שלכם מועמדים לרשות צד ג' – כאשר אתם מעניקים זיכיון לזכיין, אתם מעניקים לו את הזכות לעשות שימוש בנכסים שבניתם וצברתם לאורך השנים. שם המותג שלכם, המוניטין שלכם, מערך השיווק והתפעול שלכם, הידע המקצועי והעסקי שלכם, לעיתים סודות מסחריים וכדומה. פגיעה בכל אחד מאלה, עלולה להוביל לפגיעה משמעותית בכם ובעסק שלכם, ועל כן אתם רוצים לגשת אל המשימה בצורה שיטתית, פדנטית ולעטוף אותה במעטפת משפטית וחכמה, לחשוב על כל פרט ופרט מראש.
•הגנו על הנכסים שלכם – למעשה, כל המהות של הסכם זכיינות שעליכם לגבש ולהחתים עליו את הזכיין היא להגן על הנכסים שלכם, ולוודא שהזכיין עושה בהם שימוש נאות, ושימוש שיסייע לכם להרחיב את הרשת, ולזכיין עצמו, להצליח בהקמת העסק. עשו זאת באמצעות אנשי מקצוע המתמחים בתחום הזכיינות, אנשי עסקים ומשפט, והקפידו על כל פרט ופרט.
•בחירת זכיינים – בחירת הזכיינים הוא תהליך לא פשוט. ברגע שתציגו את תכנית הזכיינות שלכם, תוכלו לגלות שישנם יזמים רבים שרוצים לקפוץ על העגלה, אך רק קומץ מהם אכן מתאים לכם. אתם רוצים לאתר את אותם יזמים שאתם יכולים לסמוך עליהם, ושיכולים להיות נכס לרשת ולא נטל לרשת. גם את השלב הזה כדאי לבצע בליווי אנשי מקצוע מתאימים.
•בחירת מיקומים וניהול סניפים – אם הרשת שלכם מבוססת על עסקים קמעוניים, מיקום הסניפים הוא קריטי להצלחת הרשת, ואתם רוצים להיות מעורבים בתהליך בחירת המיקום, בעיצוב הסניף, בהתוויית שעות הפתיחה, מדיניות השירות וכל פרט תפעולי אחר.
אחרי כל אלה, יהיה עליכם גם לבנות את המודל העסקי, חלוקת הרווחים, עלות הזיכיון, התמלוגים וכדומה, וגם את השלב הזה אתם רוצים לעשות בסיוע אנשי מקצוע המתמחים בעולם הזכיינות.

?צריך ייעוץ משפטי
תרגיש חופשי לפנות אלינו ונחזור אליך בהקדם האפשרי






B&D White Version