a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

מה צריך לדעת על זכיינות מזון

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > מה צריך לדעת על זכיינות מזון

מה צריך לדעת על זכיינות מזון

הרגלי הצריכה הקבועים והמקובעים של הציבור בישראל, שמתרגל לרשת מזון אחת ובדרך כלל נשאר נאמן לה,

אלא אם היא הופכת את עורה באופן דרסטי, גורמים לתחום של זכיינות מזון להיות מועדף על יזמים שמחפשים פתח לתחום המזון אך לא רוצים להמר על פרויקט חדש לגמרי. זכיינות מזון פירושה רכישת זכיון להפעלה או להקמה של סניף רשת מזון מוכרת, בין אם מדובר בדוכני פלאפל מהפכניים, רשת בתי קפה פופולרית או גלידריה שכל הילדים בוחרים ללכת רק אליה.

 

יתרונות זכיינות המזון

 

היתרונות של זכיינות מזון ברורים. כאשר אנחנו מחליטים להפוך לזכיינים של רשת מזון כלשהי, אנחנו בודקים את נתוניה, את היתרונות העסקיים שלה, שוקלים את הסיכונים ולומדים את ספרי החשבונות שלה, כך אנחנו למעשה יכולים לדעת מראש האם תהיה לה הצלחה או לא והסיכון הופך קטן יחסית. זהו יתרון משמעותי של זכיינות מזון על פני הקמת עסק מזון חדש מאפס, כזה שצריך לבנות לעצמו קהל לקוחות חדש לגמרי, שלא מכיר את השם ואת המותג ולמעשה צריך “להעביר” אותו אל העסק שלנו ממותג מוכר אליו הוא רגיל. זכיינות מזון מאפשרת לנו להנות מהיתרונות של מותג שכבר הושקעו בו משאבים בשיווק ופרסום, צבר קהל לקוחות שמכיר אותו ולנו נשאר רק לספק עוד מקום אליו הקהל הרחב יכול להגיע ולהנות מהמזון המוכר והאהוב.

 

איך אני הופך לזכיין?

 

רכישת זכיינות לכל עסק, בין אם מדובר במותג אופנה או בתחום של זכיינות מזון, מחייבת את הזכיין בבדיקה מקיפה של יכולותיו. בדרך כלל מנהלי הרשת יפעילו מערך שיבדוק האם הזכיין יכול לנהל את סניף הרשת באופן אחראי ונבון, האם יש לו את כל כישורי הניהול והארגון הדרושים, האם הוא מסוגל לייצג את המותג כמו שצריך ולהפעיל אותו בצורה המתאימה לדעתם. כאשר הזכיין והרשת עורכים הסכם זכיינות ביניהם, הזכיין למעשה מתחייב לנהל את הסניף כפי שנהוג במסגרת הרשת – למשל לשווק אותו לפי הנהוג במערך השיווק הרשתי, לפעול מול ספקיה הקבועים, לעצב את הסניף לפי המוטיבים המוכרים וכדומה. בעוד שתחום של זכיינות מזון מחייב את הזכיין לחוקים קבועים ונוקשים, הוא עדיין עמוס ביתרונות עבור זכיין שלא רוצה להסתכן יתר על המידה ורוצה לשים את כספי ההשקעה שלו במקום בטוח.

 

זכיינות מזון – מאיפה מתחילים?

 

רשתות מזון רבות מזמינות זכיינים מתחילים וותיקים לפנות אליהן ולבקש להפוך לזכיין של הרשת. במידה ונוצר קשר כזה בתחום של זכיינות מזון, נעשות בדיקות שטח של שני הצדדים כדי לוודא שהרשת מתאימה לזכיין והזכיין מתאים לרשת. לאחר מכן נערך הסכם זכיינות בין הזכיין לרשת, כשאת ההסכם הזה מומלץ לערוך באמצעות עורך דין שמתמחה בדיני זכיינות. לאחר כל הבדיקות ולאחר שנחתם ההסכם, נשאר רק ללחוץ ידיים ולאחל בהצלחה.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן