a

© 2023 Colen Navon Law Firm, All Rights Reserved

 

איך הופכים להיות זכיין?

גיא קולן > מאמרים בנושא זכיינות  > איך הופכים להיות זכיין?

איך הופכים להיות זכיין?

בשיטה זו, מעניקה הרשת לזכיין זיכיון להפעיל סניף שלה ולקצור במשותף את פירות ההצלחה בתמורה לתשלום חד פעמי ולתנאים הקבועים בהסכם שנחתם ביניהם. עם זאת ולמרות ההצלחה הכלכלית של מודל עסקי זה בעשר השנים האחרונות, חשוב ביותר לא להיכנס לעסקת זכיינות “בעיניים עצומות” ולתכנן כל מהלך, החל מחיפוש הרשת המתאימה וכלה בחתימה על החוזה, בקפידה רבה.

זכיינות – שלבים ראשונים בדרך לעסקה מוצלחת

זכיין הרוצה להשיג הסכם זכיינות ראוי, שיוביל את שני הצדדים להצלחה, חייב להקפיד על כמה כללי פעולה חשובים:
• בחירה נכונה של רשת מזכה – שלב בחירת הרשת המזכה הוא שלב קריטי בתהליך רכישת זכיינות. בשלב זה, תמיד מומלץ לבחור ברשת ידועה וותיקה מספיק וליהנות מתמיכה מקצועית ומביטחון ברמה הניהולית והכספית. בנוסף לכך, במרבית הקניונים ושטחי המסחר הפופולאריים מעדיפים לרוב לעבוד מול רשתות גדולות ומוכרות ולא להסתכן.
• עליות של זכיינות – אחד השלבים החשובים בדרך לעסקת זכיינות מוצלחת הוא הערכת עלויות. בשלב זה מומלץ לבדוק את עליות העסקה ואת נכונות הסכומים אותם מציגה החברה המזכה. לצורך השגת הערכת עליות מדויקת כמה שיותר, מומלץ להתייעץ עם מומחה זכיינות בעל ניסיון בתחום.
• התאמה אישית – לא כל אחד יכול להיות זכיין. שכן, באופן מעשי הזכיינות מגבילה מאוד את החופש הניהולי, ופעמים רבות כוללת שורה של הוראות, הקשורות אפילו לספקים עימם מותר לעבוד.
• אזור הזכיינות – לאזור בו אתם עתידים לפתוח את הסניף ישנה חשיבות רבה מבחינת ההצלחה בהמשך. מצאו אזור בעל פוטנציאל עסקי ארוך טווח, שמספר המתחרים בו הוא קטן ככל האפשר.

זכיינות – שלבים מתקדמים בדרך לעסקה מוצלחת

• סוגי זכיינות – היום ישנם שני מודלים מרכזיים של זכיינות – זכיינות כוללת או זכיינות מצומצמת. פירושה של הזכיינות הכוללת, שהיא נפוצה יותר, היא כפיפות מלאה לתנאי הרשת, החל משימוש בסימני המסחר ובשיטות השיווק שלה וכלה בביקורת ובפיקוח של החברה המזכה על הנעשה בסניף. במסגרת זכיינות מצומצמת, לעומת זאת, ניתן למכור את מוצרי הרשת, אך אין הגבלה מבחינת שיטות הניהול או ציות לחוקים נוקשים. בהקשר זה, חשוב לבחור בסוג הזכיינות המתאים לציפייתכם ולאופייכם.
• לווי מקצועי – תנאי חשוב נוסף להצלחת עסקת זכיינות הוא לווי עסקי ראוי של הרשת המזכה, החל משלב בחירת האזור המועדף, דרך שלב הקמת הסניף וכלה בפעילות היומיומית השוטפת. תנאי זה חשוב לזכיינים פוטנציאלים, העושים את צעדיהם הראשונים בענף, וגם לבעלי ניסיון ניהולי רב. שכן, גם אם יש לכם ניסיון בניהול עסקי, סביר להניח כי אינם בקיאים בתוכנית הניהולית והעסקית הייחודית לרשת.
• ייעוץ של איש מקצוע – כמו בכל תחום אחר, כך גם בזכיינות, לניסיון ולידע מקצועי ישנה חשיבות מכרעת. מסיבה זו, מומלץ ביותר להתייעץ עם עורך דין מומחה לתחום הזכיינות בכל שלב בדרך למימוש החלום לפתוח סניף מצליח של חברה מובילה בארץ.

דברו איתנו!

    דילוג לתוכן